Vaistininkas Petras Vaitiekūnas: kalcis labai svarbus žmogaus organizmui

apie KALCIO naudą

Ar žinote, kad sveiko suaugusio žmogaus kalcio norma kraujyje yra 2,09-2,54 mmol/l? Kokiuose maisto produktuose kalcio yra daugiausiai? Ką daryti, kad organizmas lengviau įsisavintų kalcį? Apie tai - vaistininkas Petras Vaitiekūnas.

Pagrindiniai kalcio šaltiniai

Kalcio mūsų organizmas turi labai daug. Jo daugiausiai sukaupta kauluose ir dantyse. Kalcis labai svarbus judėjimo aparato formavimui, raumenų veiklai, širdies darbui, kraujo krešėjimui.

Vaistininkas Petras Vaitiekūnas teigia, kad kalcio apykaitai organizme yra labai svarbi vitamino D gamyba. Šio vitamino galime gauti iš pagrindinių kalcio šaltinių - pieno produktų, mėsos, žuvies, kiaušinių. Svarbu žinoti, kiek kalcio yra maisto produktuose. Kalcio kiekis 100g kiaušinių yra 47 mg, piene - 115-120, lydytame sūryje - 400-600, kietame fermentiniame sūryje - 800-1000, pupelėse kalcio yra 120 mg, brokoliuose - 105 mg, varškėje - 90- 150, morkose - 49, bulvėse - 11, baravykuose - 22, vištienoje - 14, kiaulienoje - 10 mg. Atsargiai reikia vartoti daržoves, turinčias oksalo rūgšties - rugštynes, špinatus - jos mažina kalcio pasisavinimą. Būtent todėl labai svarbi mityba, į kurią turėtumėte įtraukti pieno produktų, žalių daržovių, riešutų. Rūkaliams ir mėgstantiems svaigiuosius gėrimus, mažai judantiems ir turintiems antsvorio - kalcio poreikis išauga. Pasak vaistininko,labai svarbu kaulams stiprinti ir kalcio atsargoms kaupti - judėjimas lauke, buvimas saulėje - žinoma, saikingai. Judėjimas itin svarbu, nes judėdami stipriname kaulų ir raumenų sistemą. Patartina bėgioti gryname ore, uogauti, grybauti.

Tam, kad gautumėte reikiamą kalcio kiekį, jums reikėtų per savaitę išgerti 10 litrų pieno, o per mėnesį - 40 litrų! Kadangi įtemptas gyvenimo ritmas dažnai neleidžia tinkamai savimi pasirūpinti, jums gali padėti maisto papildai. Kalcio papildomai vartoti reikėtų vyresniems nei 50 metų žmonėms, nes bėgant laikui, silpnėja organizmo gebėjimas pasisavinti kalcį.Tad nepamirškite savimi rūpintis, kad būtumėte sveiki, gerai jaustumėtes, o jūsų plaukai ir nagai būtų stiprūs!

Mieli skaitytojai, jei jums patiko straipsnis, pasidalinkite juo su savo draugais!