Osteoporoze moterys serga net 6 kartus dažniau nei vyrai!

apie KALCIO naudą

Kai kraujyje pradeda stigti kalcio - jis papildomas atsargomis iš kaulų audinio, tuomet kaulų masė pradeda mažėti ir gresia osteoporozė - kaulų liga, kuomet padidėja kaulų trapumas ir lūžių rizika.

Kodėl susergama osteoporoze? Teigiama, kad viena dažniausių priežasčių, kodėl organizme stinga kalcio, yra cukraus vartojimas. Cukrus yra sintetinis produktas, jį virškinant susidaro daug nuodijančių rūgščių. Kad jas neutralizuotų, organizmui reikia daug mineralinių druskų (dažniausiai iš kaulų ir dantų), kurių sudėtyje yra kalcio. Būtent dėl to mažiems vaikams nereikėtų duoti saldainių, nes senatvėje jie kentės nuo parodontozės ar osteoporozės.

Susirgti osteoporoze galima ir dėl judėjimo stokos (kuo mažiau judame, tuo didesnė tikimybė susirgti osteoporoze), vitamino D trūkumo, per mažo kiekio daržovių ir vaisių savo mityboje, neteisingo patiekalų gaminimo (jei ilgai verdate ar kepate), rūkymo, persivalgymo, per didelio pieno kiekio vartojimo, paveldimumo, gausaus kofeino vartojimo, smulkus sudėjimas.

Kokie yra pagrindiniai osteoporozės simptomai?

Kupros formavimasis, kaulų lūžiai, raumenų silpnumas, stuburo iškrypimas.

Liga išsivysto staiga - žmogus jaučiasi susilpnėjęs, pavargęs, net menkiausi judesiai yra pavojingi. Dažnai skauda juosmenį. Lūžus keliems slanksteliams, formuojasi kupra, krypsta stuburas, mažėja ūgis. Osteoporozė dažnai nustatoma jau lūžus kaulams, taigi, per vėlai.

Ką daryti, kad apsisaugotume nuo šios ligos?

Kadangi moterims osteoporozė yra dažnesnė liga nei vyrams, jau nuo 50 metų rekomenduojama vartoti vitaminą D, valgyti maistą, kuriame yra daug kalcio, fiziškai judėti, avėti tinkamą ir patogią avalynę, saugotis griuvimų.Turėtumėte rūpintis, kad kalcio, vitamino D, pakaktų ir jūsų vaikams. Svarbu ir tai, kad vaikai valgytų kuo mažiau saldumynų ir kuo daugiau namuose ruošto, šviežaus maisto su daržovėmis, vaisiais.