Ar kalcis, esantis piene – naudingas?

apie KALCIO naudą

Kaulų ir sąnarių būklę nulemia daug veiksnių: mityba, judrus gyvenimo būdas. Niekas negali paneigti, kad pieno produktai turi daug kalcio, kuris būtinas kaulams. Bet argi mažiau kalcio yra riešutuose, brokoliuose? Šiuose produktuose kalcio yra dar daugiau, o svarbiausia yra tai, kad kalcis šiuose produktuose sudaro idealią proporciją su kitais mineralais, be to, juose esantis kalcis yra lengviau įsisavinamas.

Michalo Tombako knygoje ,,Kaip sveikai gyventi 150 metų" teigiama, kad pienas gali būti žalingas. Jame esančio kalcio palydovas - radioaktyvus elementas - stroncis 90. Jo molekulės yra panašios į kalcį, tik stambesnės. Kai stroncis 90 patenka su pienu į organizmą, jo molekulės išstumia kalcį iš kaulų, todėl dažnai žmonės, kurie visą gyvenimą gėrė daug pieno, suserga kaulų ligomis. Piene yra ir gyvūninių riebalų, kurie gausina ,,blogąjį'' cholesterolį. Dėl šios priežasties pieną pradėta liesinti. Sumažinus piene riebalų kiekį, organizme pažeidžiama fosforo - kalcio pusiausvyra. Dėl to organizmas praranda gebėjimą įsisavinti kalcį, būtent dėl to laikui bėgant didėja tikimybė susirgti osteoporoze. Ši liga vargina net 50 proc. vyresnių nei 50 metų žmonių. Todėl rekomenduojama vartoti daržovių, riešutų, kuriuose yra kalcio,o sulaukus 50 kalcio būtinai vartoti papildomai, bei nepamiršti judėjimo.

Šeimos gydytojo rekomendacijos

Sveikatos priežiūros centro ,,Sostinės diagnostika" šeimos gydytojas Artūras Mockus teigia, kad norint išvengti kalcio trūkumo, rekomenduočiau vartoti maisto produktus, kuriuose gausu kalcio. Tai - pienas ir jo produktai, mineralinis vanduo, riešutai, saulėgrąžos, brokoliai, grūdai, jautiena, sardinės. Daugiausiai kalcio turi fermentinis sūris. Gydytojas rekomenduoja būti aktyviems, judriems (dažnas sėdėjimas silpnina kaulus, skatina osteoporozę). Saikingai gaukime saulės spindulių, būtinų vitamino D gamybai. Šis vitaminas svarbus tinkamai kalcio apykaitai organizme. Jei rekomendacijų laikytis nepavyksta, pasitarę su savo gydytoju, vaistininku, pradėkime kasdien vartoti kalcio, o dar geriau - kalcio ir vitamino D preparatus. Jei ir tai nepadeda, gydytojas pataria kreiptis konsultacijai pas savo gydytoją. Konsultacija padėtų išsiaiškinti konkrečias kalcio trūkumo priežastis. Tai galėtų būti dėl kalcio kiekį organizme reguliuojančių vitamino D, prieskydinės ir skydinės liaukų hormonų sutrikimų, nėštumo ir žindymo, kai kurių maisto produktų, vaistų, žarnyno ligų ar kitų priežasčių, kurias nustatys specialistas.

Keletas patarimų, kad kaulai ir sąnariai būtų sveiki

Sąnariais, ypač sulaukus vidutinio ir pagyvenusio amžiaus, reikia rūpintis - periodiškai juos valyti. Tai pagerina apykaitos procesus ir palaiko sąnarių judėjimą. Pateikiame rekomendacijas, kaip valyti sąnarius: vasarą rekomenduojama sąnarius valyti krapais bei petražolėmis ir įvairiais vaisiais bei daržovėmis arba jų sultimis ( apelsinų, citrinų, greipfrutų). Sąnarius galima valyti ir lauro lapų nuoviru: 5g susmulkintų lauro lapų užpilama 300 ml šilto vandens, keletą minučių pavirinama, supilama į termosą ir palaukiama 6 valandas. Nuoviras vartojamas 12 valandų po 1 arbatinį šaukštelį, būtinai darant pertraukas.