Vaistininkės patarimai egzaminų sesijos laikotarpiui

apie SMEGENŲ darbą

Kuo dažniausiai skundžiasi studentai?

Kai pirmasis metų pusmetis įpusėja, artėja antrojo semestro pabaiga bei pavasario sesija, vaistininkė pastebi, kad padaugėja jaunų žmonių, kurie skundžiasi atminties pablogėjimu. Daugelis tiesiog nori geriau įsiminti. Kiti jauno amžiaus žmonės skundžiasi, kurie nori ilgiau pasimokinti. Tai reiškia, būti žvaliam ilgesnį laiką. Visais tais atvejais turėtume priminti, kad žmogus turėtų stengtis neiškrypti iš savo režimo. Labai svarbu yra taisyklinga mityba: tris, keturis ar penkis kartus normali mityba. Tai reiškia bent tris kartus šiltas maistas ir pakankamas baltymų kiekis. Režimas lemia labai daug - kad nedirbtų jaunas žmogus per naktis, nes tai neduos norimų rezultatų. Normalus studento miegas - tai toks, kuris trunka bent 8 valandas.

Vaistininkės patarimai egzaminų sesijos laikotarpiui by Vitaminai lt

Intensyviai mokantis būtina papildyti savo mitybos racioną vitaminais

„Į ką labiausiai norėčiau atkreipti dėmesį. Kad būtų visi B grupės vitaminai, mineralai ir amino rūgščių. Dalį jų turėtų gauti tiesiogiai iš maisto. Reiškia racione turėtų būti ir mėsos, ir žuvies produktų (būtinai kokybiškų, šviežių), ir pieno. Bet yra nepakeičiamųjų, kurių organizmas negauna iš šių produktų ir pats nepasigamina. Tarkime, jei jaunas žmogus nevalgo žuvies, būtų gerai, kad gautų tų medžiagų su vitaminais. Tai ir lizinas, ir metioninas, ir triptofanas. 

Tuo metu, kai studentai mokosi, gali kankinti nuotaikų kaita. Todėl išvardytų amino rūgščių gauti būtina - tuomet nuotaika bus tikrai pavasariška. Tuomet ir centrinė nervų sistema bus tinkamai aprūpinta maisto medžiagomis, paskatinta gera neuronų veikla, pagerėtų ilgalaikė ir trumpalaikė atmintis", - sako Jolita Skinderskienė.
Lizino gauname iš pieno ir žuvies.Jeigu šių produktų nevartojame, reikia, kad vitaminų sudėtyje būtų ir Omega nesočios riebiosios rūgštys, arba reikėtų šalia vitaminų atskirai naudoti žuvies taukus, pvz., „Omega - 3 SUPER". Taip pat labai svarbu metioninas, kurio mes galėtume gauti iš vynuogių, fermentinio sūrio.

Greito poveikio tonizuojančios priemonės

Tai gali būti eleuterokoko ekstraktas, ženšenio produktai, kurie padeda centrinės nervų sistemos veiklai, smegenų žievės veiklai. Labai svarbu šiuos produktus vartoti su saldžiais gėrimais: arbata, ar su cukrumi. Tuomet teigiamą poveikį pajusite iš karto. Atrodo, kad prašviesėja akyse, kaip viskas greitai įsimena. 

Svarbus fizinis aktyvumas

Taip pat labai svarbu, kad studentai nesėdėtų ištisai užsidarę prie kompiuterio. Išeiti į lauką - būtina. Išėję gryname ore padarykite bent porą gilių įkvėpimų. Tuomet labai pagerės jūsų smegenų veikla ir galimybė įsiminti medžiagą.

O ar yra kažkokių vitaminų smegenims - ne cheminių preparatų, o natūralių?
„Taip, tai natūralios amino rūgštys. Taip pat ir ginkmedis, dažniausiai ekstrakto pavidalu. Kiekvienas vaistininkas tikrai patars, kas tiktų pagerinti atminčiai. Jei imsime notropus, tai bus tik trumpas įsiminimas. Išlaikysite egzaminus, bet po to gal viską užmiršite. Jei norite ilgesnio poveikio, naudokite natūralius preparatus. Aš tai labai vertinu eleuterakoką, nes pagerėja visos neuronų perdavmo funkcijos. Jis labai gerai veikia smegenų žievės veiklą", - aiškina vaistininkė.

Keletas terminų, kuriuos reikėtų įsidėmėti einant į vaistinę prieš sesiją

Spirulinos - tai gėlųjų vandenų melsvadumbliai, kurie yra tiršto pavidalo, ne sausi, todėl veikia efektingiau. Juose yra amino rūgščių (fikocianino, izoflovanoidų, leucinų ir kt.), kurios ne tik stiprina imunitetą, bet ir gerina mokymosi kokybę ir savijautą. Jis labai patogus vartoti - tik kartą per dieną.
Notropai - cheminės medžiagos, kurios gerina smegenų aprūpinimą maisto medžiagomis. Jie taip pat lengvina informacijos priėmamą ir išlaikymą. Tačiau reikia pastebėti, kad jų efektas yra trumpas. Todėl vaistininkė mieliau rekomenduoja natūralius produktus, nes jų poveikis - ilgesnis.