Insulto prevencijai – sveikos gyvensenos žinovės patarimai

apie ŠIRDIES ir KRAUJOTAKOS ligas

Per savo gyvenimą sau nusistačiau ir atradau, kad sveikata priklauso nuo keturių pagrindinių dalykų - prigimties, maisto ir naudojamų medžiagų, darbo ir poilsio bei judėjimo režimo ir asmeninių savybių. Insultai dažniausiai yra mūsų gyvenimo būdo išdava - sako sveikos gyvensenos žinovė Nijolė Degutienė. Kiek jaunų žmonių nuo baltų miltų valgymo priaugina druskų, užkemša kraujagysles ir jauname amžiuje gauna infarktą ar insultą. Marios. Jų prigimtis tokia, kad kaupia neorganinį kalcį, kas yra visų infarktų ir insultų viena iš pagrindinių priežasčių, o kaip žinia, ne vėžys yra pirmoje vietoje pagal mirtingumą, bet kraujagyslių ir širdies ligos.

Kad žmogus būtų sveikas - svarbi tinkama mityba

Besiaiškinant prigimties dalykus, labai lengva nuklysti neteisingu keliu, nes dažnai giminėje besikartojančios ligos yra ne prigimties dalykas, o vienodo iš kartos į kartą perduodamo maitinimosi rezultatas. Promočiutė mokė močiutę, ši mamą, mama dukrą, ir serga visos vienoda liga. Maistas labai svarbus dalykas, bet žinau daug atvejų, kai labai savimi besirūpinę ir sveikai gyvenę, sportavę ir net buvę vegetarai numirdavo jauno amžiaus. Ir įsikabina į šitą tie, kurie nenori nieko keisti savo mityboje. Labai sunku keisti maitinimąsi, nes valgis dažnai lieka vieninteliu dalyku, kurio teikiamas malonumas prilygsta mylėjimuisi, nes skiriasi tie patys džiaugsmo hormonai.

Per savo praktiką pastebėjau, kad žmonės iš esmės pakeičia viską tik tada, kai jiems ateina paskutinioji, jie labai serga ar net miršta - pasakoja Nijolė Degutienė. Tiems, kurie neserga ir nenori nieko keisti, nes labai gera valgyti, vienu sakiniu pasakau pagrindinį dalyką: žalioje, gyvoje, neperdirbtoje (nevirtoje, nekeptoje, nemaltoje) ląstelėje yra gyvi fermentai, kurie nuneša, ten kur reikia, visus organiniame junginyje esančius mikroelementus ir vitaminus, o iš negyvos ląstelės neorganines medžiagas organizmas kaupia nuosėdų ir druskų pavidalu sąnariuose, kraujagyslėse, ant kaulų, smegenyse, žarnyne. Jau yra labai daug, jei jūsų lėkštėje bus 60 procentų gyvo ir 40 procentų negyvo maisto. Labai svarbu nevalgyti baltų miltų patiekalų kiek tik įmanoma. Lai tai būna šventė kartą per mėnesį. Gerai, per savaitę, bet tai per dažnai. Nuo šito ištinka insultai infarktai. O gal jūs save raminate, kad kartais nusiperkate šviežiai spaustų sulčių ir parsinešate namo? Geriau, nei pakeliai, bet tik 5 minutes po išspaudimo gyvena fermentai, o po to jos yra negyvos ir savo darbo, dėl ko yra sumanyta jas šviežiai spausti, visai neatlieka. Gyvi fermentai ne tik įneša į ląstelę, bet ir išneša iš organizmo šlakus ir toksinus, ir ko gi šito nedaryti, kai taip paprasta išspausti namie ir iš karto išgerti.

Saugokite save ir raskite laiko pailsėti

Gali būti sveikuolis, bet jei būsi darboholikas, tavo pastangos bus nieko vertos. Kad ir kaip myli savo darbą ir jis tavęs nevargina net kai dirbi po 16 valandų per parą, esi gamtos dalis ir šitaip prieš gamtą veikiant tavo kūnas gamina medžiagas, kurios ardo kraujagysles ir organus. Krinta ir vegetarai, ir besimankštinantys. Nėra būdų, kad tai nevyktų, kai persidirbate. Nevyks tik vienu atveju - kai laikysitės režimo ir nedirbsite nežmoniškai. Nemažiau svarbu kas dieną fiziškai pajudėti, nors po 10 minučių.

Mintys žmogaus gyvenime yra daugiausiai įtakos darantis dalykas. Turiu labai gerai iliustruojantį pavyzdį, iš kurio galima viską pilnai suprasti - jei su didžiausiu pasimėgavimu ir džiaugsmu surūkysi tą vienintelę cigaretę - tai bus mažesnis blogis nei su nerimu ir baime ar pykčiu valgyti žalios salotos lapą ir galvoti, kad jis yra su pesticidais ir gal labai kenksmingas. Džiaugsmo mintys sukelia endorfinų išsiskyrimą, o jie padaro tiek naudos, kad neutralizuoja cigaretės blogį, o bet kokios negatyvios mintys sukelia adrenalino ir noradrenalino išsiskyrimą ir mūsų organams ir kraujagyslėms pridaro tiek bėdos, kad ta salota neatsveria. Tai pavyzdys, kad suprastumėte esmę - tai ne siūlymas rūkyti.

Persivalgymas yra viena iš 7 Biblijoje aprašomų mirtinų nuodėmių, kuri labiausiai pražūtinga sveikatai.

Sveikos gyvensenos žinovė Nijolė Degutienė cituoja savo knygą ,,Mano mamos sveikatos knygelė'':

Ką įmanoma, privalu valgyti žalią. Nevirti, nekepti, kad mums reikalingos medžiagos būtų organiniame junginyje, o fermentai nesuirę ir lengvai galintys atlikti savo darbą - mums reikalingas medžiagas, vitaminus, mikroelementus įnešti ten, kur reikia. Ir išnešti.

Būtina kasdien valgyti grūdų sėlenų, linų sėmenų. Nors vieną iš šių produktų.

Su kuo tik tinka, visada valgome žalias salotas, daržoves, vaisius.

Produktus stengiamės pirkti grynus, ne paverstus į perdirbtą prekę.

Ne per daug valgome krakmolo turinčių produktų, vengiame perdirbtų grūdų, o jei neišvengiamai reikia panaudoti miltų, dažniau vartojame rupius.

Grūdų dalis ar kruopas kiek įmanoma dažniau valgome nevirtas, išmirkytas, prieš valgį perpilame karštu vandeniu. Verdami tik ryžiai.

Insulto išvengti padeda žolės - amalas, šalavijas, raktažolė, čiobreliai. Profilaktiškai vartojama jų arbata padeda išlaikyti švarias kraujagysles. O jei jau ištiko insultas, pavartokime kraujagysles plečiančių žolelių. Tai žiemė šliaužiančioji, ginkmedis, amalas, asiūkliai, dilgėlės, kurias reikia gerti kartu su ką tik sumaltomis kiaulpienių šaknimis, nes dilgėlė tirština kraują, o kiaulpienė labai skystina, kraujas lengviau prateka pro susiaurėjusias kraujagysles. Jos ir vienos arbata labai naudinga, nes ji dar ir švarina kraujagysles.