SVEIKOS SENATVĖS PASLAPTYS

apie SENJORŲ sveikatą

SVEIKOS SENATVĖS PASLAPTYS  

Būkite fiziškai aktyvūs. Saikingas sportas, dažni pasivaikščiojimai gryname ore atitolina senatvę. Būkite kiek įmanoma aktyvesni, mankštinkitės 2—3 kartus per savaitę po gerą pusvalandį. Tikrai pagerinsite savo fizinį pajėgumą, užsigrūdinsite ir sustiprinsite sveikatą.

Tinkamai maitinkitės. Sveika mityba yra vienas svarbiausių senėjimo procesus lėtinančių faktorių. Stenkitės nepersivalgyti, rinktis nekaloringą, tačiau maistingą valgį. Maiste turėtų būti daug vitaminų, skaidulų, mineralinių ir biologiškai veiklių medžiagų. Venkite riebaus maisto. Valgant liesą mėsą, žuvį, šviežius vaisius ir daržoves, kiaušinius ir riešutus, galima išvengti baisiausių nūdienos ligų, tokių kaip širdies ir kraujotakos ligos, vėžys, cukraligė, nutukimas, taigi gyventi ilgiau bei sveikiau.

Atsisakykite žalingų įpročių. Jei rūkote, meskite ir netrukus pastebėsite teigiamus sveikatos pokyčius. Venkite alkoholio, nes didesnis jo kiekis didina riziką susirgti išemine širdies liga bei skatina osteoporozę

Ilsėkitės atsakingai. Specialistai pataria miegoti vėsiame kambaryje. Šiluma spartina medžiagų apykaitos procesus bei priartina senatvę. Miegamajame temperatūra neturėtų būti didesnė nei 17 laipsnių.

Konsultuokitės su specialistais. Bent kartą per metus apsilankykite pas stomatologą, reguliariai tikrinkitės, ar nesergate onkologinėmis ligomis.

Sekite kraujospūdį. Nuolat stebėkite kraujospūdį ir būtinai apsilankykite pas gydytoją, jei jis per aukštas.

Saugiai vartokite vaistus. Būkite atsargūs vartodami vaistus. Visada atkreipkite dėmesį į vaistų galiojimo laiką ir dėl jų vartojimo pasikonsultuokite su gydytoju ar vaistininku.

Rūpinkitės emocine sveikata. Vyresnio amžiaus sulaukusių žmonių gyvenime dažnai vyksta įvairių pokyčių, galinčių sukelti emocinius stresus bei įtampą, pavyzdžiui, darbo praradimas, sutuoktinių ir draugų mirtis ir pan. Sulaukus garbaus amžiaus svarbu kiek įmanoma vengti streso, jį mažinti. Kartais pasilepinkite, neatsisakykite malonumų, patenkinkite savo užgaidas.

Aktyviai bendraukite. Bendravimas bene labiausiai praplečia žmogaus akiratį, atskleidžia teigiamas jo savybes, mažina stresą, palaiko emocinę sveikatą. įsitraukite į įdomią ir naudingą individualią ar grupinę veiklą, neatsisakykite naujovių, nuolat kažkuo domėkitės. Būdami savarankiški gyvenkite savo gyvenimą.