Sveikata rudenį

apie PSICHOLOGIJOS paslaptis

Užuot išvykę į gamtą, net savaitgaliais lindite namuose, skųsdamiesi "rudenine depresija". Nežinote, kaip ją įveikti? Pasikliaukite šiais patarimais.

Pasitelkite jutimo organus

Pasibaigus atostogų metui, sunku vėl prisitaikyti prie įprasto dienos režimo. Darbas, šeima, namų rūpesčiai... Vis dar maga patinginiauti, bet būtina prisiversti dirbti. Todėl visa aplinkui erzina, liūdina ir kelia nostalgiją. Norisi pabėgti nuo įgrisusios kasdienybės ir vėl įkvėpti gaivaus oro, pasidžiaugti maloniais gamtos vaizdais, pasimėgauti kūną glostančiais saulės spinduliais. Deja, vasaros nesugrąžinsite, o iki kitos dar labai toli... Tad užuot atsidavę liūdnoms mintims, verčiau pagalvokite, kaip save pradžiuginti ir pamaloninti. Pirmiausia jums derėtų skirti pakankamai dėmesio kiekvienam savo jutimo organui.

Pradžiuginkite akis

Kaip žinote, daugiausia informacijos žmogui duoda akys. Gerai, kai ta informacija jį džiugina. Deja, rudeniniai vaizdai kasdien teikia vis mažiau džiaugsmo. Pilkėjanti gamta, ankstyvos sutemos ir niekada nesibaigiantys darbai. Net rudeniniai drabužiai po spalvingų vasarinių suknelių ir palaidinių atrodo kažkokie blankūs ir nemieli.

Tad kuo gi pradžiuginti akį ir sielą?

Pagražėkite. Pradėkite būtent nuo drabužių, nes jie visuomet akiratyje, ar būtumėte namie, ar darbe, ar gatvėje. Jeigu neturite galimybių visiškai pakeisti garderobą, bent nusipirkite spalvingą palaidinukę, nertinį ar šalikėlį. Apsilankykite kirpykloje - niekas taip nepagerina nuotaikos, kaip nauja šukuosena.

Papuoškite namus. Įsigykite spalvingų staltiesių, servetėlių ir net pašluosčių. Pakeiskite užuolaidas, užtiesalus spalvingesniais. Nusipirkite įvairiaspalvių žvakių, pagalvėlių, dirbtinių gėlių.

Pagerinkite apšvietimą. Grįžę po darbo į atnaujintus jaukius, šviesius namus, nestokojančius ryškių spalvų, pamiršite rudens darganas ir blogą nuotaiką.

Suteikite malonumo ausims

Rudenį mažiau tenka būti gamtoje, todėl ausis labai išvargina miesto triukšmas. Joms pabosta ir kasdien girdimas įrengimų gaudesys, kompiuterio klaviatūros barškėjimas bei kiti "darbiniai" garsai.

Jeigu negalite paklausyti lapų šnaresio, upelio čiurlenimo, paukštelių čiulbėjimo, pamaloninkite savo ausis bent patinkama muzika. Ji gali nuraminti, praskaidrinti mintis, suteikti žvalumo. Klausydami galite net pašokti. Ritmiškas šokis stimuliuoja serotonino gamybą ir kartu gerina nuotaiką.

Pamaloninkite nosį

Ruduo negali pasigirti ir maloniais aromatais. Vietoje kvapnių žiedlapių, po kojomis šlama nukritę lapai, skleisdami puvėsių ir pelėsių kvapą. Nebekvepia ir namai. Ištuštėjo vazos, į kurias visą vasarą merkėte gyvas aromatingas gėles. O dirbtiniai žiedai, deja, bekvapiai.

Nenusiminkite. Savo namus Jūs galite aromatizuoti smilkalais, aromatiniais aliejais arba kvepalais, kurie ne tik malonina nosį bet ir gali suteikti žvalumo, optimizmo.

Pasirinkite patinkamą aromatą ir paskleiskite kambaryje.
Kamuojant blogai nuotaikai, ypač praverstų levandos, rozmarino, bergamotės, pačiuolės kvapas.

Pasimėgaukite valgiais

Artėjant žiemai, organizmas linkęs kaupti riebalus, todėl sparčiau auga kūno svoris. Norėdami išsaugoti vasarą pagražėjusią figūrą, ko gero, labai "apkarpėte" savo racioną. Bet neleisdami sau sočiai privalgyti mėgstamų valgių jūs tiesiog "varote" save į depresiją!

Norėdami atsikratyti slogučio, bet nepapilnėti, įpraskite maitintis įvairesniu, bet nelabai kaloringu maistu. Rudenį netrūksta šviežių vaisių ir daržovių. Šie produktai ne tik skanūs, vitaminingi, mažai kaloringi, bet ir turi daug ląstelienos. Ląsteliena neleidžia tukti net kartais pasmaližiaujant: galima suvalgyti net kaloringą skanėstą, pavyzdžiui, šokoladą, kuris gali pagerinti nuotaiką.

Nešykštėkite sau malonių pojūčių

Rudenį kūnas ima ilgėtis jutiminių malonumų. Veido nebešildo meili saulutė, pirštai nebežarsto šilto pajūrio smėlio, delnų nebeglosto vėsios bangelės, o padų nebekutena švelni žolytė. Tik įprasti darbai vėl vargina rankas, kojas ir visą kūną.

Suteikite sau kitokių malonumų: paglostykite katę, šunį ar kitą švelniakailį augintinį, lytėkite švelnius audinius, glotnius paviršius, pavaikštinėkite po kilimą, paplaukiokite baseine, apsilankykite soliariume, grožio salone. Ir, žinoma, neužmirškite meilės malonumų.

Praskaidrinkite sielą

Jeigu net visi 5 minėti pojūčiai nepadeda išsklaidyti niūrių minčių ir melancholijos, pasitelkite 6-tąjį: pabūkite vieni, maloniai pasvajokite, atsipalaiduokite, pamedituokite. Pabendraukite su maloniais žmonėmis. Galite apsilankyti pas psichoanalitiką ar pasikalbėti su šventiku. Pasaulis yra gražus visada - nesvarbu, ar žydi sodai, ar gelsta lapai, ar siaučia žiemos pūgos. Svarbu neprarasti gyvenimo džiaugsmo.

 

  Šaltinis: www.medicinavisiems.lt