Ką daryti, kad 8 valandos biure nevirstų pragaru

apie STRESO valdymą

Gera žinia yra tai, kad iš esmes viskas priklauso nuo mūsų pačių. Jau įsivaizduoju, kaip daugelis iškėlę kumščius pultų ginčytis - visai ne nuo manęs, o nuo mano BOSO!!!!

Ir taip, ir ne. Geras vadovas gali radikaliai pakeisti darbinę atmosferą. Bet ne visiems taip pasiseka. Jeigu tu ne iš tų laimingųjų, kurių vadovas supratingas, motyvuojantis, teisingas, ramus ir t.t., pasistenk išmokti pasilengvinti savo dienas biure.

Pagrindinė bet kokių gyvų organizmų išlikimo prielaida - adaptacija. Tie, kas nesugeba adaptuotis, palaipsniui išnyksta. Darbinėje aplinkoje, taip nutinka tiek kompanijoms, tiek jų darbuotojams. Būk atviras pokyčiams, priimk iššūkius, adaptuokis prie naujų dalykų, panaudodamas visą savo patirtį. 

Pozityvumas ir optimizmas kasdien.

Tai, kad tu šypsais, nereiškia, kad nedirbi. Entuziazmas nerodo nekompetencijos, o pozityvumas tikrai nėra lengvabūdiškumas. Išmok džiaugtis laiku, praleistu darbe - skleisk geros nuotaikos „virusą". Pozityvus požiūris - užkrečiamas! Stenkis išvengti paskalų, gandų, negatyvių pokalbių - tai niekam neatneša gero. Džiaugsmas, humoro jausmas, entuziazmas, dėkingumas, gerumas ir pozityvus požiūris drauge su darbštumu, įgūdžiais ir žiniomis tegu tampa tavo kertiniais karjeros akmenimis.

Negatyvūs, pikti ir irzlūs žmonės tokiais tampa dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių. Greičiausiai jie turi sunkumų, apie kuriuos tu net nenutuoki. Pasistenk jų nesmerkti, o juos suprasti ir užjausti. Sutikęs negatyvų žmogų, tu turi du pasirinkimus - arba pasiduoti jo negatyviai įtakai, arba būti žmogumi, kuris jį pozityviai įtakoja. Tai ne emocijos, tai sprendimas - apsispręsk likti teigiamai nusiteikusiu.

Gyrimasis, žinoma, nieko gero ir skatintino, tačiau pernelyg kukliu būti irgi nerekomenduojama. Jei įdėjai daug darbo ir pasiekei gerų rezultatų, išdrįsk tuo pasidalinti. Neverta sėdėti ir tyliai laukti, kol tavo vadovai sužinos, ką tu veiki ir kaip tau sekasi. Surask būdų tai paviešinti ir parodyti, kokią naudą tu atneši įmonei.

Kaip pasakyti NE viršininkui.

Kartais tau vadovaujantis žmogus gali tiksliai nežinoti tavo darbo krūvio ir specifikos - ir dėl to suklysti, skirdamas užduotį. Jeigu priežastys pakankamai rimtos, tu gali pasakyti ne. Tačiau prieš tai padarydamas, paklausk savęs - ar tu esi vienintelis žmogus, galintis atlikti šią užduotį, ar tau užtenka žinių ir įgūdžių jai atlikti, ar įmanoma kitaip susiplanuoti laiką, deleguoti užduotis ar kai kurias jų atidėti?

„Valdžiai" prieštarauti galima ir reikia, bet tik gerai apgalvojus, ar prieštaravimas yra objektyvus ir teisingas. Jeigu tu nori atsisakyti užduoties, nes ji atrodo per sunki, arba ji nėra tavo pareiginėje instrukcijoje, arba tu labai užsiėmęs asmeniniais reikalais - verčiau susiimk ir tiesiog atlik užduotį.

Na, o jeigu gerai viską apsvarstęs, tu matai, kad tavo darbotvarkėje neįmanoma rasti laiko naujai skiriamai užduočiai, turi pasakyti ne. O galbūt manai, kad dėl naujos užduoties nukentės jau įsibėgėję tavo projektai? Arba aiškiai matai, kad jai atlikti tau trūksta įgūdžių ir žinių? Tuomet tu turi atsisakyti užduoties.

Pirmiausia permąstyk priežastis, dėl kurių nori atsisakyti užduoties, ir būk pasirengęs jas detaliai paaiškinti, taip parodydamas viršininkui, kad viską gerai pasvėrei ir apmąstei. Jei tavo priežastis - laiko trūkumas, pasiruošk sąrašą projektų, su kuriais dabar dirbi. Jei neturi reikiamų įgūdžių, prisipažink atvirtai ir paprastai - daug blogiau yra vaidinti, kad sugebi kažką, ko iš tiesų nesugebi. Paklausk „šefo", ar ateityje tau prireiks šių įgūdžių, jei jo atsakymas teigiamas - pasistenk tuos įgūdžius įgyti.

Ką mėgsta ir ko nemėgsta „bosai"?

Jei jauti, kad tavo vadovas tavo atžvilgiu uždaresnis, o kiekvienos tavo problemos sprendimas baigiasi neigiamais rezultatais, greičiausiai tu pats esi šios situacijos kaltininkas. Ko nemėgsta vadovaujantys žmonės? Pirmiausiai tų, kurie dirba be entuziazmo ir nesidomi savo darbu. Kita vertus, per daug entuziazmo taip pat nieko gero - ypač jei neprašyti kišatės į visas sritis. Pasitesinimai, ginčai, murmėjimas ir skundai - taipogi pliusų tau neprideda. Dar vienas erzinantis „valdžią" dalykas - pernelyg daug klausimų.

Vadovaujantiems žmonėms patinka patikimumas - jeigu gavote užduotį, priimkite ją ir atlikite geriau, negu iš jūsų reikalaujama, ir taip, kad viršininkui nekiltų jokios abejonės jumis. Gerbkite terminus, niekada neikite į susitikimą su vadovu nepasiruošęs, efektyviai naudokite darbo laiką, nepriekaištingai atrodykite, pasitikėkite savimi ir bendraukite - tiek su vadovu, tiek su kitais kolegomis - ir jūsų „valdžia" tikrai neturės prie ko prikibti.