Magnis - vienas iš keturių esminių elementų

apie MAGNIO naudą

Magnis - svarbus žmogaus fiziologijoje

Magnis aktyvina per 300 fermentų veiklą, todėl be jo dalyvavimo negali vykti jokių metabolinių energijos tiekimo, kaupimo ar išsaugojimo reakcijų. Nuo pagamintos energijos kiekio priklauso žmogaus fizinės ir protinės veiklos intensyvumas. Be to, magniui būdingos ląstelių membranas stabilizuojamosios savybės, jis slopina kai kurių neurohormonų išsiskyrimą. Magnis veikia ir kaip fiziologinis kalcio antagonistas. Magnis dalyvauja baltymų, riebalų, angliavandenių apykaitoje, baltymų sintezės procesuose, kaulų mineralizacijos procesuose, reguliuoja širdies ir kitų raumenų susitraukimus, veikia nervų sistemą Įvairiuose magnio junginiuose yra nevienodas elementinio magnio kiekis. Daugiausia gryno magnio yra magnio okside. Jame elementinio (gryno) magnio yra 5,9-12 kartų daugiau nei organinėse magnio druskose (laktate, gliukonate, aspartate). Magnio oksidas mažina padidėjusį skrandžio rūgštingumą, gerai tirpsta skrandžio sultyse, sudarydamas lengvai pasisavinamą magnio formą-magnio chloridą, o pastarasis labai gerai pasisavinamas plonajame žarnyne, nekenkia žarnyno mikroflorai. Magnis dalyvauja nervų sistemos veikloje, termoreguliacijos procesuose, reguliuoja širdies susitraukimų dažnį ir jėgą, atpalaiduoja raumenis, būtinas energijai ląstelėse kaupti, svarbus kalcio apykaitai. Magnis taip pat plečia kraujagysles, reguliuoja kraujo spaudimą, gerina periferinę kraujotaką.

Kaip pasireiškia magnio trūkumas?

Magnio organizme trūksta dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai jo nepakankamai gaunama su maistu. Magnis greičiau pasišalina iš organizmo piktnaudžiaujant alkoholiu, vartojant kai kurių antibiotikų, šlapimo išsiskyrimą didinančių vaistų. Šio mineralo apykaita sutrinka ir esant prastam kitų maisto medžiagų pasisavinimui. Taip pat pastebėta, jog tada, kai kraujyje per mažai kalio ir kalcio, jame trūksta ir magnio. Vieniems stebimi vieni, kitiems kiti magnio trūkumo požymiai. Neretai netenkama apetito, apima prasta nuotaika, gali prasidėti depresija, trikti orientacija, atsirasti vangumas, raumenų trūkčiojimas ir traukuliai, dilgčiojimas, vargina "skruzdėlių bėgiojimo" jausmas, sutrikęs širdies ritmas, kraujagyslių spazmai.

Magnis - maiste

Organizmas magnio ar jo junginių negamina, todėl jo turi gauti su maistu. Daugiausia magnio yra petražolėse, krapuose, špinatuose, rūgštynėse, juodojoje arbatoje, džiovintuose grybuose, kakavoje, krabuose, krevetėse, jūros kopūstuose, moliūguose. Kadangi dažnai valgome nepakankamai šių produktų arba vartojame termiškai apdorotą maistą, mūsų organizmui gali trūkti magnio. Magnio gali nepakakti ir dėl kitų priežasčių: vartojant kai kuriuos antibiotikus, šlapimą išskiriančius vaistus, alkoholį, magnis greičiau pasišalina iš organizmo. Magnio poreikis per parą skiriasi: moterims reikia 280 mg, nėščiosioms - 320 mg, žindančioms moterims - 355 mg magnio. Kad organizmas gautų reikalingą magnio paros kiekį, būtina kasdienę mitybą papildyti magnio papildais.